De eerste honderdtachtig kilometer van de Baja Aragon zijn niet makkelijk. Erik van Loon en Sébastien Delaunay gaan goed van start en blijven in het spoor van de andere rijders in de top tien. Na honderd kilometer moeten de deelnemers door het water en daardoor zijn er problemen met de remmen van de Toyota Hilux. In de resterende tachtig kilometer neemt Van Loon geen onnodig risico, maar blijft hij wel in de top tien.
“Het ging vandaag best wel prima,” vertelt Van Loon. “Dat laatste stuk was soms wel wat link, ik heb steeds moeten pompen om genoeg remdruk te houden. Maar, we zijn er en hebben niet al teveel tijd verloren. Halverwege hield de GPS er ook nog mee op, die wordt momenteel vervangen voor een ander. Morgen wordt het een lange dag, met twee serieuze proeven. Ik heb er zin in en ik hoop dat we wat kunnen stijgen in het klassement.”
De tweede en laatste dag van de Baja Aragon bestaat uit twee proeven. De eerste proef is 113 kilometer lang en de eerste auto start om 7:46 uur. Rond 13:25 uur start de tweede proef en die is 208 kilometer lang. Later op de middag vindt de prijsuitreiking plaats in Teruel. Volg de rally live via https://www.atodomotor.com/online/2021/bajaaragoncars/
Met een vierde plaats voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar en een achtste plaats voor Anja van Loon en Floor Maten is de laatste rally van het seizoen succesvol. De Baja van Dubai was de laatste rally van het seizoen en ze sluiten het jaar af met een goed gevoel. Voor Erik was deze […]
Erik van Loon heeft een sterke eerste etappe gereden in de Dubai International Baja. Met een foutloze navigatie van Wouter Rosegaar noteerde hij de derde tijd over de 194 kilometer lange rit door de woestijn rond Al Qudra. In het algemeen klassement staat Erik negende, een knappe prestatie tussen de snelle T1-auto’s. Voor Anja van […]
Erik en Anja van Loon hebben een sterke start gemaakt in de Dubai International Baja. Erik noteerde de tweede tijd in de proloog bij Hatta, terwijl Anja achtste werd. Beide resultaten werden behaald onder bijzondere omstandigheden. De proloog verliep namelijk zonder roadbook, waardoor de rijders volledig op zicht moesten navigeren. “Het was heel bijzonder, alles […]