Met de achtste tijd op de tweede dag, waarbij er erg veel stof is, is Erik van Loon gematigd tevreden. In het eerste gedeelte rijdt hij te voorzichtig om lekke banden te voorkomen, maar in het tweede deel herpakken Van Loon en Sébastien Delaunay zich. Zij verliezen in totaal tien minuten, maar een kans op de top vijf is nog niet verkeken.
“Vooral het tweede deel ging super,” zegt Van Loon. “Daarin ben ik heel tevreden over het rijden, het navigeren en de Toyota Hilux. Ik kwam 25 kilometer voor het einde wel nog in het stof terecht waardoor we iets meer tijd verloren, maar dat hoort er een beetje bij. Het eerste deel waren we juist te voorzichtig om lekke banden te voorkomen. In het algemeen klassement staan we momenteel zevende, het gat naar de nummer vijf is 4 minuten. Dat is met deze proeven maar een klein gat, dus wij blijven ervoor gaan.”
De proef was stevig vandaag. “Maar we hebben er veel van geleerd en we hebben geen lekke banden gehad. Morgen gaan we er weer voor en hopen we een beetje naar voren te kunnen kijken.” De etappe van morgen bestaat uit een proef van 300 kilometer, de eerste auto start om 12 uur en wordt rond vier uur aan de finish verwacht.
Met een vierde plaats voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar en een achtste plaats voor Anja van Loon en Floor Maten is de laatste rally van het seizoen succesvol. De Baja van Dubai was de laatste rally van het seizoen en ze sluiten het jaar af met een goed gevoel. Voor Erik was deze […]
Erik van Loon heeft een sterke eerste etappe gereden in de Dubai International Baja. Met een foutloze navigatie van Wouter Rosegaar noteerde hij de derde tijd over de 194 kilometer lange rit door de woestijn rond Al Qudra. In het algemeen klassement staat Erik negende, een knappe prestatie tussen de snelle T1-auto’s. Voor Anja van […]
Erik en Anja van Loon hebben een sterke start gemaakt in de Dubai International Baja. Erik noteerde de tweede tijd in de proloog bij Hatta, terwijl Anja achtste werd. Beide resultaten werden behaald onder bijzondere omstandigheden. De proloog verliep namelijk zonder roadbook, waardoor de rijders volledig op zicht moesten navigeren. “Het was heel bijzonder, alles […]