Na slechts dertig kilometer in de achtste etappe raken Erik van Loon en Harmen Scholtalbers op hoge snelheid een steen in het stof van een truck. Daarbij ontstaat schade aan de ophanging. Wanneer zij de auto omhoog zetten op een redelijk vlakke ondergrond, zakt de jack in het zand. Daarbij raakt voor de vierde keer deze Dakar de jack krom. Het tweede deel van de stage maken zij geen enkele fout in de duinen en houden zij de schade beperkt.
Met name over het tweede stuk is Van Loon tevreden: “Na de neutralisatie volgde er tweehonderd kilometer met serieuze duinen. Van de kopgroep zaten daar wat mensen vast, dus hebben wij daar extra opgelet en de banden afgelaten. Daardoor verliezen we over heel dat stuk maar een kwartier. Complimenten voor Harmen, die heeft geen fout gemaakt. Dat maakt die problemen in het begin extra zuur.”
De Toyota Hilux was erg lastig te besturen na de schade. “Door die klap raakt de draagarm krom en is er een wiel kapot, doordat die jack in het zand zakt, buigt deze. Dus hebben we op de T4 moeten wachten en samen de jack afgeslepen. Daarna stuurde de auto niet goed en dan moet je nog 330 kilometer. Gelukkig hebben we de schade beperkt weten te houden en zijn er nog twee etappes te gaan. We zullen hem naar de finish brengen!”
Deze ochtend kwam het met bakken uit de hemel rondom Merzouga, daardoor was het erg nat en werd de laatste etappe van de MB Rally Trophy niet in competitie verreden. De einduitslag van gisteren is dus ook de eindstand van de rally geworden. Erik van Loon en Wouter Rosegaar hebben overtuigend de zege gepakt met […]
Voor de vierde dag op rij moeten Erik van Loon en Wouter Rosegaar openen. Zij kiezen ervoor om met het hoofd te rijden en de voorsprong die zij hebben niet in gevaar te laten komen. Vandaag verliezen ze slechts drie minuten, maar is de overwinning binnen handbereik. Erik is tevreden met vandaag. “Het ging eigenlijk […]
Na drie etappes in de MB Rally Trophy hebben Erik van Loon en Wouter Rosegaar een comfortabele voorsprong opgebouwd. De derde dagzege op rij zorgt voor een gat van ruim anderhalf uur naar de nummer twee. Tijdens de derde etappe moeten Erik en Wouter beide proeven openen, in de duinen zorgt dat voor een beetje […]