Een draagarm met oude schade zorgt ervoor dat Erik van Loon en Sébastien Delaunay na 35 kilometer de Toyota Hilux naast de kant moeten parkeren. Nadat de auto door een gat gaat, breekt rechtsachter de draagarm af. Het team is nu bezig met de reparaties zodat Van Loon morgen weer kan starten.
“Uiteindelijk willen we zoveel mogelijk kilometers rijden,” vertelt Van Loon. “Gelukkig kunnen we morgen rijden, want de auto is eigenlijk helemaal in orde. Maar de draagarm had een scheurtje en een kleine klap was fataal. We willen op de laatste dag nog even laten zien wat we kunnen. We zullen last hebben van het stof, maar we gaan vooral lekker rijden.”
Over het nieuwe roadbook zijn Van Loon en Delaunay tevreden. “Volgens Sébastien is zijn zitpositie beter en ik merk geen verschil met het papieren roadbook. Er zijn nog wel wat verbeteringen, zoals de modificaties die nog op papier zijn, maar het is een goede innovatie.” De laatste dag bestaat uit 210 kilometer verdeeld over twee proeven.
Met een verbeterde Can-Am Maverick R gaan Erik en Anja van Loon nog twee wedstrijden rijden aan het einde van het seizoen. De Qatar International Baja staat als eerste op het programma, van 6 tot en met 8 november, en twee weken later volgt de Baja Dubai. Erik start met Wouter Rosegaar naast hem, samen […]
Voorafgaand aan de rally wist Erik van Loon al dat het een rallyfeest zou worden in San Marino. Zoveel legendarische rallyauto’s en enthousiast publiek waren aanwezig voor de Rallylegend. Met de Subaru Impreza S14 WRC wisten Erik van Loon en Hein Verschuuren knap de tweede plaats te behalen in de WRC-klasse, met zeer goede prestaties […]
Volgend weekend staat in San Marino een van de grootste rally’s met historische en iconische rallyauto’s op het programma, de Rallylegend. Erik van Loon neemt deel aan deze rally samen met Hein Verschuuren in de Subaru Impreza S14 WRC. De Rallylegend begint op donderdag met de shakedown en de Sprint Legend Race, de echte rally […]