Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte communicatie en gebrekkige ondersteuning vanuit de organisatie.
“We hadden pech, dat hoort erbij,” zegt Erik. “Maar hoe het daarna is afgehandeld, was ronduit slecht. De Sweeper zou de auto en Wouter meenemen naar het bivak, maar zette hen halverwege af. Toen was het ineens onze verantwoordelijkheid, terwijl het team net terug was in het bivak. Dat soort dingen mag gewoon niet gebeuren. De organisatie heeft hier echt een grote misser gemaakt.”
Toch kijkt Erik ook met trots terug op de week: “We hebben goed gereden en genavigeerd, zaten er elke dag beter bij en we waren snel. Het podium was realistisch. Jammer dat het zo moet eindigen, maar het geeft wel vertrouwen.”
Een positief punt is dat de vier andere Maverick R’s binnen het team, waaraan Erik volop heeft geholpen in de ontwikkeling, tot nu toe zonder problemen rijden en met rijders die erg tevreden zijn over de auto.
De volgende rally voor Erik is de ELE Rally op 24 en 25 mei, waar hij en Anja aan de start komen.
Voor de vierde dag op rij moeten Erik van Loon en Wouter Rosegaar openen. Zij kiezen ervoor om met het hoofd te rijden en de voorsprong die zij hebben niet in gevaar te laten komen. Vandaag verliezen ze slechts drie minuten, maar is de overwinning binnen handbereik. Erik is tevreden met vandaag. “Het ging eigenlijk […]
Na drie etappes in de MB Rally Trophy hebben Erik van Loon en Wouter Rosegaar een comfortabele voorsprong opgebouwd. De derde dagzege op rij zorgt voor een gat van ruim anderhalf uur naar de nummer twee. Tijdens de derde etappe moeten Erik en Wouter beide proeven openen, in de duinen zorgt dat voor een beetje […]
Ook in de tweede etappe van de MB Rally Trophy zijn Erik van Loon en Wouter Rosegaar het snelste. In het eerste gedeelte helpt een beetje geluk hen, maar in het tweede deel zetten Van Loon en Rosegaar een tandje bij. In de laatste 120 kilometer zijn ze ruim 10 minuten sneller dan de nummer […]