Tussen veel snelle toprijders laten Anja van Loon en Floor Maten zien dat consistentie belangrijk is. De dames maken geen fouten in de Can-Am en rijden een hele sterke wedstrijd. Zij worden tweede in de Can-Am Maverick X3. Erik van Loon en Hein Verschuuren gaan ook met een goed gevoel naar huis. De Can-Am Maverick R is snel en kan mee met de top van het klassement.
“Dit is wel heel erg gaaf,” vertelt Anja. “De navigatie is moeilijk in Qatar, maar dat ging bij ons goed. Vooral in de duinen was het moeilijk, je zag weinig sporen en het was lastig om alles te zien. We hebben geen fouten gemaakt, de auto voelde goed aan, Floor heeft top genavigeerd. Het kon eigenlijk niet beter gaan bij ons. Ik ben zeer tevreden!”
Ook Erik is dik tevreden. “De auto kan zeker mee met de top van de T4’s, in het begin kregen we hem even niet in de 4×4, maar daarna ging het rijden echt super. De navigatie is hier heel moeilijk, dus we hebben wel wat moeten zoeken en zijn een paar keer verkeerd gereden. Maar ik ben toch blij met de rally. De auto is goed en heeft niks geleden.”
Hij is ook erg trots op het resultaat van Anja. “De dames hebben echt een toprally gehad. Heel knap om in Qatar tweede te worden als je hier voor de eerste keer rijdt.”
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]