Na een goede test gisteren en de keuringen vanochtend gaat de Andalucia Rally vanmiddag officieel van start. De verschillen op de proloog van acht kilometer lang zijn klein, waardoor Erik van Loon en Sébastien Delaunay met maar een kleine achterstand slechts negende worden bij de auto’s. Van Loon heeft geen grote risico’s genomen, want de rally duurt nog lang.
“Op de proloog kun je alleen maar verliezen,” zegt Van Loon. “We gingen prima, maar hebben geen risico genomen en daardoor verliezen we net te veel tijd en starten we verder naar achteren dan we eigenlijk wilden. Voor ons zitten enkele SSV’s, hopelijk hebben we daar weinig last van en kunnen we dan naar voren gaan kijken. De Toyota voelt goed, dus ik ben er klaar voor.”
De eerste etappe van de Andalucia Rally is opgesplitst in drie delen. Het eerste gedeelte is 68 kilometer lang en de eerste auto start om 10:56 uur. Het tweede gedeelte gaat over 81 kilometer en de eerste auto wordt daar rond 12:30 uur aan de start verwacht. Daarna volgt het derde gedeelte van 57 kilometer, de verwachte starttijd is 14:21 uur en de finish zal rond 15:00 uur zijn. De rally is live te volgen via https://registrorm.odcevents.com/live/.
Met een vierde plaats voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar en een achtste plaats voor Anja van Loon en Floor Maten is de laatste rally van het seizoen succesvol. De Baja van Dubai was de laatste rally van het seizoen en ze sluiten het jaar af met een goed gevoel. Voor Erik was deze […]
Erik van Loon heeft een sterke eerste etappe gereden in de Dubai International Baja. Met een foutloze navigatie van Wouter Rosegaar noteerde hij de derde tijd over de 194 kilometer lange rit door de woestijn rond Al Qudra. In het algemeen klassement staat Erik negende, een knappe prestatie tussen de snelle T1-auto’s. Voor Anja van […]
Erik en Anja van Loon hebben een sterke start gemaakt in de Dubai International Baja. Erik noteerde de tweede tijd in de proloog bij Hatta, terwijl Anja achtste werd. Beide resultaten werden behaald onder bijzondere omstandigheden. De proloog verliep namelijk zonder roadbook, waardoor de rijders volledig op zicht moesten navigeren. “Het was heel bijzonder, alles […]