Aan de finish van de tweede etappe van de Morocco Desert Challenge waren Erik van Loon en Wouter Rosegaar de snelsten in de SSV-klasse. Na verschillende straffen worden ze als tweede geklasseerd in de Can-Am Maverick R. De verschillen in de top drie zijn erg klein en Erik is tevreden met het resultaat.
“We zijn goed teruggekomen na gisteren,” vertelt Erik. “Het rijden ging super, we hebben goed op de auto gelet vandaag. Het was een moeilijke etappe en hebben een paar keer moeten zoeken, maar verder ging het goed. In het begin haalden we veel auto’s in, maar die kwamen ons aan het einde voorbij.”
Dat komt doordat er een verschil zit in de maximum snelheid. “Wij rijden in de T4-klasse en mogen dus 125 km/u, maar de T3’s mogen 135 km/u. Die kwamen dus voorbij aan het einde, ondanks dat we gewoon sneller waren. Dat is dan frustrerend, we hadden dus nog iets sneller kunnen zijn. We zijn blij met het resultaat en kijken uit naar morgen.”
De etappe van morgen La’ayoune naar Boujdour en is 264 kilometer lang. De dag start met de lastige duinen bij La’ayoune, gevolgd door snelle off-track stukken en een nieuw gedeelte door kamelengras. De finish is spectaculair langs de Atlantische Oceaan.
Erik van Loon en Wouter Rosegaar reden op de zesde etappe van de Morocco Desert Challenge een sterke proef en noteerden de tweede tijd in de SSV-klasse. De proef werd na 200 kilometer gestopt, maar dat weerhield het duo er niet van om een goed resultaat neer te zetten. “Het ging lekker,” vertelt Erik. “We […]
De vijfde etappe van de Morocco Desert Challenge zat opnieuw vol snelheid en stof. Erik van Loon en Wouter Rosegaar reden een sterke en constante proef in hun Can-Am Maverick R en eindigden als derde in de SSV-klasse, op slechts drie minuten van de dagwinnaar. “Het was weer een snelle proef en we hebben eigenlijk […]
De vierde etappe van de Morocco Desert Challenge was met 526 kilometer de langste van de rally, maar volgens Erik van Loon ook de minst enerverende. Samen met navigator Wouter Rosegaar reed hij een constante en foutloze proef, goed voor een vierde plek in de SSV-klasse. “Dit was de meest saaie proef ooit,” aldus Erik […]