Erik van Loon en Wouter Rosegaar winnen MB Rally Trophy

Erik van Loon en Wouter Rosegaar winnen MB Rally Trophy

2025-12-13T15:07:14

Deze ochtend kwam het met bakken uit de hemel rondom Merzouga, daardoor was het erg nat en werd de laatste etappe van de MB Rally Trophy niet in competitie verreden. De einduitslag van gisteren is dus ook de eindstand van de rally geworden. Erik van Loon en Wouter Rosegaar hebben overtuigend de zege gepakt met een voorsprong van 1 uur en 28 minuten. Maar het belangrijkste, ze hebben echt genoten van dit evenement.

“Ik wil eerst Mitchel bedanken,” vertelt Erik. “Het is een heel leuk evenement en echt niet zo makkelijk. Ook de sfeer was top en de proeven waren leuk en uitdagend. Hopelijk organiseert hij dit vaker, dan zijn we er graag weer bij. Het is dan ook erg leuk dat we hier winnen op een goede en overtuigende manier. De auto heeft niks geleden, die is echt in topconditie. Wouter heeft geweldig genavigeerd en ook het rijden ging heel goed deze week. Het was misschien wel onze beste rally van het jaar.”

Erik is dan ook blij dat afgelopen week alles soepel is verlopen. “We hebben dit jaar best wat pech gehad, dat is soms frustrerend. Deze week ging het goed, we hebben niks meegemaakt en echt plezier gehad terwijl we hard reden. Dan is de snelheid gewoon goed en zie je dat het erin zit. We hebben veel geleerd en op een hele goede manier het jaar afgesloten.”

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer

Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege

Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege

Met de dagzege in de laatste etappe van de Jordan Baja laten Erik van Loon en Wouter Rosegaar zien wat ze kunnen. Ze reden behouden en zonder risico en dat zorgde ervoor dat ze de snelste SSV waren. Ondanks de eerdere problemen is Erik tevreden met dit dagresultaat. “Gisteren was het echt vrijdag de dertiende,” […]

Lees meer