De vierde etappe van de Morocco Desert Challenge was met 526 kilometer de langste van de rally, maar volgens Erik van Loon ook de minst enerverende. Samen met navigator Wouter Rosegaar reed hij een constante en foutloze proef, goed voor een vierde plek in de SSV-klasse.
“Dit was de meest saaie proef ooit,” aldus Erik na afloop. “We reden eigenlijk 526 kilometer vol gas. Alle T1+ auto’s kwamen ons voorbij, dus we hadden links en rechts wat stof. Aan het eind merkten we dat een wiel wat scheef stond, dus hebben we iets gas teruggenomen.”
Ondanks dat probleem wisten Erik en Wouter het tempo hoog te houden. Ze finishten slechts twee minuten achter Mitchel van den Brink en blijven daarmee in de voorhoede meedraaien. Door een tijdstraf van vier minuten wegens overspeeding verloren ze wel wat tijd, ze staan achtste in het algemeen klassement.
Morgen staat er een afwisselende proef van 375 kilometer op het programma tussen Smara en Assa. Het belooft een uitdagend parcours te worden met duinen, fesh fesh, gravel, scherpe stenen en de beruchte Piste Africaine.
Met een verbeterde Can-Am Maverick R gaan Erik en Anja van Loon nog twee wedstrijden rijden aan het einde van het seizoen. De Qatar International Baja staat als eerste op het programma, van 6 tot en met 8 november, en twee weken later volgt de Baja Dubai. Erik start met Wouter Rosegaar naast hem, samen […]
Voorafgaand aan de rally wist Erik van Loon al dat het een rallyfeest zou worden in San Marino. Zoveel legendarische rallyauto’s en enthousiast publiek waren aanwezig voor de Rallylegend. Met de Subaru Impreza S14 WRC wisten Erik van Loon en Hein Verschuuren knap de tweede plaats te behalen in de WRC-klasse, met zeer goede prestaties […]
Volgend weekend staat in San Marino een van de grootste rally’s met historische en iconische rallyauto’s op het programma, de Rallylegend. Erik van Loon neemt deel aan deze rally samen met Hein Verschuuren in de Subaru Impreza S14 WRC. De Rallylegend begint op donderdag met de shakedown en de Sprint Legend Race, de echte rally […]