De vierde etappe van de Morocco Desert Challenge was met 526 kilometer de langste van de rally, maar volgens Erik van Loon ook de minst enerverende. Samen met navigator Wouter Rosegaar reed hij een constante en foutloze proef, goed voor een vierde plek in de SSV-klasse.
“Dit was de meest saaie proef ooit,” aldus Erik na afloop. “We reden eigenlijk 526 kilometer vol gas. Alle T1+ auto’s kwamen ons voorbij, dus we hadden links en rechts wat stof. Aan het eind merkten we dat een wiel wat scheef stond, dus hebben we iets gas teruggenomen.”
Ondanks dat probleem wisten Erik en Wouter het tempo hoog te houden. Ze finishten slechts twee minuten achter Mitchel van den Brink en blijven daarmee in de voorhoede meedraaien. Door een tijdstraf van vier minuten wegens overspeeding verloren ze wel wat tijd, ze staan achtste in het algemeen klassement.
Morgen staat er een afwisselende proef van 375 kilometer op het programma tussen Smara en Assa. Het belooft een uitdagend parcours te worden met duinen, fesh fesh, gravel, scherpe stenen en de beruchte Piste Africaine.
De 60e ELE Rally begon droog en werd gedurende het weekend steeds natter en moeilijker. De wisselende condities brachten diverse uitdagingen mee tijdens het weekend. Anja van Loon en Christiaan van der Rijsen reden een stabiele rally en werden derde in de Renault Clio Rally3. Erik van Loon en Jouri Docx waren genoodzaakt om de […]
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]