De vierde etappe van de Morocco Desert Challenge was met 526 kilometer de langste van de rally, maar volgens Erik van Loon ook de minst enerverende. Samen met navigator Wouter Rosegaar reed hij een constante en foutloze proef, goed voor een vierde plek in de SSV-klasse.
“Dit was de meest saaie proef ooit,” aldus Erik na afloop. “We reden eigenlijk 526 kilometer vol gas. Alle T1+ auto’s kwamen ons voorbij, dus we hadden links en rechts wat stof. Aan het eind merkten we dat een wiel wat scheef stond, dus hebben we iets gas teruggenomen.”
Ondanks dat probleem wisten Erik en Wouter het tempo hoog te houden. Ze finishten slechts twee minuten achter Mitchel van den Brink en blijven daarmee in de voorhoede meedraaien. Door een tijdstraf van vier minuten wegens overspeeding verloren ze wel wat tijd, ze staan achtste in het algemeen klassement.
Morgen staat er een afwisselende proef van 375 kilometer op het programma tussen Smara en Assa. Het belooft een uitdagend parcours te worden met duinen, fesh fesh, gravel, scherpe stenen en de beruchte Piste Africaine.
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]
Erik van Loon en Wouter Rosegaar reden op de zesde etappe van de Morocco Desert Challenge een sterke proef en noteerden de tweede tijd in de SSV-klasse. De proef werd na 200 kilometer gestopt, maar dat weerhield het duo er niet van om een goed resultaat neer te zetten. “Het ging lekker,” vertelt Erik. “We […]