Erik en Anja van Loon hebben zin in ELE Rally

Erik en Anja van Loon hebben zin in ELE Rally

2024-05-20T14:11:58

Aankomend weekend wordt de ELE Rally verreden, voor Erik en Anja van Loon een echte thuisrally. Erik gaat rijden met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja met de Renault Clio Rally3. Beiden hebben veel zin om weer achter het stuur te kruipen en het publiek te vermaken met mooie doorkomsten.

Erik is vooral blij dat er met de WRC gereden mag worden in Nederland. “Het zorgt altijd voor spektakel en mensen komen ervoor naar de rally. Met de WRC rijden we in een demo-klasse, dus doen we niet mee in het klassement. Maar dat maakt de pret niet minder, zeker niet voor zoveel familie, vrienden en kennissen die altijd naar de ELE Rally komen kijken. We gaan een leuke rally tegemoet.”

Voor Anja speelt de competitie een grotere rol, met de Clio rijdt ze voor het klassement. “Het is alweer even geleden dat ik met de Clio heb gereden, dus ik wil op vrijdag vooral weer even inkomen en dan op zaterdag proberen om het tempo op te voeren. Ik heb er wel echt zin in om weer een gewone rally te gaan rijden, dat is zo anders dan cross country en Dakar. Hopelijk kunnen we richting de top 15.”

De ELE Rally begint op vrijdag 24 mei met vier proeven rondom Helmond en Lierop. De start is om 18:53 op het startpodium in het centrum van Son. Op zaterdag 25 mei staan er nog 11 proeven op het programma, om 12:55 start de tweede dag. Naar verwachting is de finish rond 23:40 in Son. Kijk voor meer informatie en tickets op https://www.elerally.nl/.

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Na de winst in 2022 blijft de Baja van Italië een speciale voor Erik van Loon. Ook dit jaar wil Van Loon gaan voor de eindzege in het SSV-klassement met Wouter Rosegaar naast hem. Met de Can-Am Maverick R moet dat zeker kunnen. De Italiaanse Baja vindt plaats van 25 tot en met 28 juni. […]

Lees meer

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer