Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

2026-05-26T06:52:13

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal even omschakelen zijn.

Erik had oorspronkelijk andere plannen, maar die vielen weg. “Ik wilde eigenlijk met de WRC starten in de ELE Rally. Maar de organisatie heeft de WRC-klasse geschrapt voor dit jaar, dat vind ik enorm jammer. De ELE Rally is mijn thuisrally en ik doe ieder jaar met veel plezier mee. Toen kwam de mogelijkheid om met de Dakar-Audi in Spanje te gaan rijden. Dat is natuurlijk ook ontzettend gaaf, ik ken de Baja Lorca verder niet dus ga er vooral heen om te genieten.”

De Baja Lorca start op vrijdag 29 mei met een proloog. Op zaterdag 30 mei staan er twee proeven gepland. De rally vindt plaats rondom Lorca in Spanje en gaat over ongeveer 200 kilometer.

Terwijl Erik zijn debuut maakt in Lorca, staat Anja op vrijdagavond vertrouwd aan de start in de ELE Rally. “Ik heb er heel veel zin in. Mijn laatste rally met de Clio was in september, dus ik zal eventjes moeten wennen. Maar samen met Christiaan van der Rijsen gaan we er een mooi weekend van maken. Vorig jaar werden we derde in de klasse, in Hellendoorn zelfs tweede. Een podiumplaats zou dus mooi zijn.”

De ELE Rally start op vrijdagavond 29 mei, rond 19:00 uur, met zes proeven rondom Helmond. Zaterdag 30 mei gaat de rally verder, vanaf 12:00 uur, met 8 proeven rondom Wintelre en Son. De finish is rond 23:15 uur op het serviceterrein aan de Habraken in Veldhoven.

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer

Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege

Van Loon herstelt zich op laatste dag in Jordanië met dagzege

Met de dagzege in de laatste etappe van de Jordan Baja laten Erik van Loon en Wouter Rosegaar zien wat ze kunnen. Ze reden behouden en zonder risico en dat zorgde ervoor dat ze de snelste SSV waren. Ondanks de eerdere problemen is Erik tevreden met dit dagresultaat. “Gisteren was het echt vrijdag de dertiende,” […]

Lees meer